You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
בראש ובראשונה - מכבי חיפה, נוער - ליגת העל

בראש ובראשונה - מכבי חיפה, נוער - ליגת העל

פרויקט "בראש ובראשונה" - פרויקט הפרגון שלנו לקבוצות שהגיעו לקו הסיום של העונה במקום ה-1, נחתם עם כתבת פרגון לקבוצת הנוער של מכבי חיפה.

מאת: אורי שמיר - עורך האתר
סיוע להכנת הכתבה: האתר הרשמי מכבי חיפה

פרויקט "בראש ובראשונה" - פרויקט שהשקנו לפני כחודשיים, אשר מטרתו היא לפרגן לקבוצות שהגיעו לקו הסיום של העונה כשהן במקום הראשון - בליגות העל לנוער, נערים א' ונערים ב' וכן הקבוצות שהגיעו לקו הסיום של העונה עם אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר בשנתון נערים ג', מגיע היום לסיומו עם פרגון לקבוצת הנוער של מכבי חיפה - שהגיעה לקו הסיום של העונה, כשהיא מדורגת במקום הראשון בליגת העל ומקדימה בפער משמעותי את הפועל ת"א.


אחרי העונה שעברה הרעה שעברה על קבוצת הנוער של מכבי חיפה מבחינה הישגית - עונה שבה היא הבטיחה את ההישארות בליגת העל שני מחזורים בלבד לפני תום העונה, עונה שבה היא שילמה מחיר על הצערת הקבוצה - שבסגלה שולבו בקביעות מספר רב של שחקנים ילידי שנתון 2002, שהיו בגיל נערים א', דוגמת הבלם אדר אזרואל ושחקני ההתקפה סוף פודגארנו, לירוי גבאי וסתיו נחמני, בלי שהם זוכים לגיבוי של חריגי גיל, בעונה הזו מכבי חיפה קטפה את פירות העבודה הקשה של העונה הזו. במהלך הקיץ שעבר, רגע לפני תחילת האימונים, מונה בני לם - ששימש כמנהל המקצועי ומאמן קבוצת הנוער של בית"ר טוברוק, לתפקיד מאמן הקבוצה במקומו של אריק בנאדו - שחש פגוע מאוד מהמהלך. לם, המאמן הותיק והמנוסה בליגת העל לנוער, שאימן גם בקבוצת הנוער של מכבי נתניה בתקופות שונות, חיבר קבוצה איכותית, שמהרגע הראשון אותתה לליגה שמכבי חיפה חזרה לקדמת הבמה. כבר במחזור הראשון ניצחה הקבוצה 0:2 את משחק החוץ מול האלופה מכבי פ"ת. אחרי חמישה ניצחונות רצופים הפועל ת"א, מחזיקת הגביע, הצליחה לעצור אותה עם תוצאת תיקו 1:1 - לאחריו החיפאים זכו בשלושה ניצחונות רצופים, עד אשר ספגו הפסד ראשון העונה - 2:1 במשחק הפיקנטי מול מכבי ת"א. בשליש השני של העונה החיפאים כבר מצאו את עצמם יותר פעמים בצד שלא ניצח, אך זה לא מנע מהם להגיע לקו הסיום של העונה, במחזור ה-23, עם מאזן של 56 נקודות - עם כ-77 אחוזי הצלחה, כשהיא הקבוצה עם ההגנה הטובה ביותר בליגה - עם 13 ספיגות בלבד, לצד היותה קבוצת ההתקפה הטובה ביותר בליגה - עם 56 הבקעות, על 17 מהם חתום מלך שערי הליגה, סתיו נחמני - השחקן היחיד שכבש סך דו ספרתי של שערים.

מאמן הקבוצה, בני לם, שזכה לראשונה בתואר האליפות, אמר לאתר הרשמי של מכבי חיפה: "זה רגע מרגש מאוד עבורי. אני מקדיש את כל חיי לאימון ילדים ונוער ועבורי זה יום משמח מאוד. עשינו עונה מצוינת ומגיע לבחורים את כל הכבוד. זה שזה נגמר לפני הזמן זה שולי, כי בכל מקרה היינו זוכים באליפות. השאלה היתה רק מתי. אני מודה לצוות שהיה סביבי ולשחקנים שלי". הקשר מאור לוי, קפטן הקבוצה, ששיחק העונה כחריג גיל, הגיב לזכייה בראיון באתר הרשמי של מכבי חיפה: ""זה תואר ראשון שאני גם חלק מאוד משמעותי ממנו וזה בשבילי כבוד גדול. אני חייב להגיד שבלי הכימיה הנהדרת עם כל השחקנים זה לא היה עובד. זו ללא ספק אליפות של יכולת קבוצתית עבודה מאוד קשה".

ומה בגזרת ההשתלבות בקבוצת הבוגרים? כאן דווקא אפשר לציין אכזבה מסוימת. בעוד שקבוצת הנוער של הפועל ת"א, סגניתה של מכבי חיפה - שבטבלת הסיום של העונה מקדימה אותה ב-9 נקודות,  הצליחה להעלות שורה של שחקנים שהשתלבו בצורה טובה בקבוצת הבוגרים, במכבי חיפה לא ראינו גל של צעירים שוטף את שורות הקבוצה הבוגרת, למרות הפתיחה הרעה של משחקי הפלייאוף העליון. סוף פודגוארנו רשם הופעה אחת משמעותית  - כשנכנס כמחליף בדקה ה-51 למשחק מול בית"ר ירושלים (0:0), לצידן רשם 4 הופעות בהן עלה כמחליף בסמוך לסיום המשחקים. סתיו נחמני רשם הופעה אחת למשך כעשר דקות כולל תוספת זמן, במשחק ההפסד 2:1 להפועל ת"א. מאור לוי, ששולב כמחליף במשחק מסלול אירופה מול הפועל באר שבע בתחילת העונה, נכנס כמחליף במהלך המחצית השניה של שני משחקיה האחרונים של הקבוצה - במשחק הניצחון 1:3 על הפועל ת"א הוא עלה בדקה ה-72, במשחק הניצחון 1:2 אמש מול הפועל באר שבע עלה השחקן בדקה ה-58. הבלם האפריקאי דוד אקווה, שתרם רבות להצלחת קבוצת הנוער, הוחתם זה מכבר על חוזה לארבע עונות.

בעונה הבאה נראה מכבי חיפה אחרת. הקבוצה תיפרד ממספר רב של שחקנים ילידי שנתון 2001, בראשם השוער שריף כיוף - שעתיד להשתלב בקבוצת בוגרים כלשהי. הקבוצה תהנה מעתודה מוכשרת של ילידי 2002 ואליהם תצטרף עתודה מוכשרת מקרב קבוצת נערים א', שהגיעה לקו הסיום של העונה - כשהיא מדורגת במקום השני בטבלת ליגת העל.

 

TOP PLAYER - אימונים ברמה אירופאית בחיפה

מעוניין להתאמן בסטנדרטים הגבוהים ביותר עם עזרי אימון טכנולוגים שניתן למצוא רק באקדמיות מובילות באירופה? מעוניין לעשות את זה בהדרכתם של מאמנים מובילים עם רזומה אימון נכבד דוגמת ברוך סער, אלדד שביט, איימן חלאילה משה שושן ושחר פוני? ב פרויקט TOP PLAYER יצא לדרך באופן רשמי, במגרש סינטטי איכותי ברמות הגבוהות ביותר הסמוך לקאנטרי "הולמס פלייס" ואצטדיון האתלטיקה בשכונת נווה שאנן בחיפה. הפרויקט מציע אימונים אישיים ואימונים בקבוצות קטנות. להתרשמות ראשונית הקליקו כאןותוכלו להתרשם מוידאו מאימונים במתחם. 

לפרטים נוספים: ברוך סער - 050-9242414 , שחר פוני - 052-4893444 , משה שושן - 052-5575741 ,  אלדד שביט -   050-5792333.



 


שתפו אותנו